قناری گلاستر.:.GLOSTER

قناری گلاستر.:.GLOSTER

وبلاگ رسمی پرورش قناری و معرفی نژاد گلاستر
قناری گلاستر.:.GLOSTER

قناری گلاستر.:.GLOSTER

وبلاگ رسمی پرورش قناری و معرفی نژاد گلاستر

خواص عصاره سیر در پرورش گلاستر

قرن‌هاست از سیر به عنوان یک ماده‌ی غذایی درمانگر با خواص دارویی زیاد استفاده می‌شود. سیر حاوی بیش از 100 ماده شیمیایی بیولوژیکی مفید است. سیر سرشار از فولیک اسید ، ویتامین ث ، کلسیم ، منیزیم ، پتاسیم و مقدار کمی روی و ویتامین های B1 B2 B3 است . سیر حاوی ترکیبات گوگرد است که سیستم ایمنی بدن را تحریک کرده و پتانسیل بالایی در نابودی تومورهای سرطانی دارد. سیر مجاری تنفسی را پاک میکند و شدت آسم و تنگی نفس را در گلاستر کاهش داده و حتی گاهی درمان میکند . سیر روده را از عفونت پاک میکند و با عفونت های ادراری و گوارشی مقابله می کند.

سیر برای درمان سرماخوردگی گلاستر شما بسیار مفید است. مصرف سیر باعث پایین آمدن کلسترول خون میشود. سیر میتواند مشکل یبوست پرنده را برطرف کند . یکی دیگر از ترکیبات موثر سیر آلیسین می باشد. آلیسین به عنوان یک آنتی بیوتیک بسیار قدرتمند توانایی مهار رشد و تکثیر ویروس ها، قارچ ها ، انگل ها و باکتری ها را دارد . 1میلی گرم از آن دارای قدرتی برابر با 15 واحد استاندارد پنیسیلین اثر دارد.

سیر برای تقویت نیروی جنسی و افزایش تولید اسپرم در گلاسترهایی که از ضعف اسپرم رنج میبرن بسیار مفید است. سیر باعث افزایش اشتهای گلاستر شما میشود. همچنین بر روی اعصاب پرنده تاثیر گذاشته و آنها را آرامتر کرده و استرس را از آنها دور میکند.


خلاصه مزایای استفاده از سیر :

✔ فعالیت ضد میکروبی بسیار قوی درمقابل طیف وسیعی از باکتری ها و قارچ ها

✔ درمان عفونت‌های باکتریایی، ویروسی، قارچی

✔ ضد عفونی کننده دستگاه گوارش و از بین برنده تمامی انگل‌ها و کرم‌های موجود در روده

✔ مقابله با اسهال، بی‌اشتهایی، مشکلات عصبی و استرس

✔ بهبود عملکرد قلب، کبد، کلیه و کیسه‌ی صفرا

✔ محافظت از بافت‌های کبد در برابر ترکیبات سمی 

✔ افزایش سیستم ایمنی بدن و کاهش ابتلا به سرماخوردگی

✔ مفید در درمان سرفه، آسم و عفونت دستگاه تنفسی


طرز تهیه و مصرف عصاره سیر :


ابتدا یک حبه سیر درشت را پوست کنده و پس از شستن آنرا رنده کنید. سیر رنده شده را درون یک بطری با حجم یک لیتر ریخته و بطری را بطور کامل از آب تصفیه شده یا آب جوشیده سرد شده پر کنید بصورتی که هوایی بالای بطری نباشد.

درب بطری را بسته، شب تا صبح (حدود 7 ساعت) درون یخچال قرار دهید.

صبح این عصاره را توسط توری یا صافی صاف کرده و به جای آب درون ظرف آبخوری ریخته و به مدت صبح تا عصر در اختیار پرندگان قرار دهید. اضافه کردن 20 قطره آب لیمو ترش یا عسل تازه طعم آن را برای گلاستر خوشایندتر و اثرات دارویی آن را دو چندان میکند. (ترجیحا از آبخوری تیره رنگ استفاده شود به این دلیل که نور خواص عصاره سیر را کاهش می دهد.)

مصرف عصاره سیر یک تا دوبار در ماه توصیه می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد