قناری گلاستر.:.GLOSTER

قناری گلاستر.:.GLOSTER

وبلاگ رسمی پرورش قناری و معرفی نژاد گلاستر
قناری گلاستر.:.GLOSTER

قناری گلاستر.:.GLOSTER

وبلاگ رسمی پرورش قناری و معرفی نژاد گلاستر

خواص بسیار مفید بادام برای گلاستر

بادام دارای مقدار زیادی کلسیم و پروتئین می باشد . ۱۰۰ گرم بادام تازه در حدود ۲۰ گرم پروتین و ۲۴۰ میلی گرم کلسیم دارد . کلسیم و فیبر موجود در بادام ، کاهش دهنده ناراحتی های روده ای و گوارشی گلاستر می باشد . در بعضی از موارد از این ماده خوراکی برای رفع ورم روده در گلاستر نیز استفاده میگردد . اسید فولیک در بادام عمل ساخت و نگه داری سلول ها را برعهده دارد . بادام محتوی مقدار زیادی چربی های غیر اشباع ، فیبر ، پروتئین گیاهی ، روی ، مس و منیزیم می باشد . بادام دارای انواع ویتامین ها می باشد که به سوخت و ساز کربوهیدرات ها کمک می کند و یکی از منابع انرژی برای مغز می باشد . همچنین۴/۱ فنجان بادام، ۷.۶۲ گرم پروتئین بیشتر از پروتئین یک عدد تخم مرغ دارد .

بادام به خاطر دارا بودن ویتامین ها و پروتئین و آهن ، انرژی مورد نیاز بدن گلاستر را افزایش داده و نقش مهمی در پیشگیری و درمان کم خونی ایفا میکند . بادام ملین بوده و روغن داخل بادام یبوست را از گلاستر دور میکند . بادام برای درمان زخم های روده و کلیه و اسهال پرنده مفید است . بادام تقویت کننده نیروی جنسی است و تولید اسپرم را در گلاستر زیاد می کند . روغن موجود در بادام برای پرنده آرامش بخش است و بیخوابی را از بین می برد .بادام منبع فوق العاده از آنتی اکسیدان ها است. آنتی اکسیدان ها به محافظت در برابر استرس اکسیداتیو که می تواند به مولکول در سلول ها آسیب بزند و به پیری و بیماری هایی مختلف نظیر سرطان منجر شود کمک می کند . آنتی اکسیدان قوی در بادام عمدتاً در لایه قهوه ای پوست متمرکز شده است . لذا برای استفاده از بادام خام برای گلاستر ، هرگز پوست نازک قهوه ای رنگ روی آن را جدا نکنید .

با توجه به اینکه خوراک های کمی دارای منیزیم هستند در نتیجه استفاده از یک ماده سرشار از منیزیم در رژیم غذایی گلاستر ضروری به نظر میرسد . بادام دارای منیزیم و پتاسیم است. هنگامی که به مقدار کافی منیزیم در بدن پرنده باشد ، در خون جریان می یابد و اکسیژن و مواد مغذی را سریع تر حمل می کند و جلوی افزایش ضربان قلب را می گیرد . بادام بسیار بیشتر از جو یا حتی اسفناج ، منیزیم دارد . پتاسیم در انقباض عضلات ، به جریان درآوردن اعصاب ، متعادل کردن فشار خون و عملکرد بهتر قلب پرنده نقش دارد .4/1 فنجان بادام دارای 99 میلی گرم منیزیم و 257 میلی گرم پتاسیم می باشد . در انتها باید گفت سطح پایین منیزیم به شدت با فشار خون بالا مرتبط است مطالعات نشان می دهد که بادام برای کنترل فشار خون مفید است .

طریقه و نحوه مصرف :

بادام درختی خام و شیرین و تازه را از خشکبار فروشی ها تهیه کنید و توسط رنده ریز دستی پودر نمایید . دقت کنید بادام تهیه شده حتما خام (بو داده و شور نباشد) و شیرین باشد . برای پودر کردن بادام هرگز از آسیاب یا هاونگ استفاده نکنید زیرا این کار باعث درآمدن روغن بادام و کاهش ارزش غذایی آن میشود و علاوه بر آن به دلیل چسبندگی که ناشی از خارج شدن روغن آن پیدا میکند گاهی پرنده به خوردن آن تمایلی نشان نمیدهد . مخلوط کردن آن با دان خرفه میتواند ترکیب دلپذیرتری برای گلاستر شما باشد . هفته ای یکبار به اندازه یک شستی برای هر قناری قرار دهید . در دوران آماده سازی و جوجه کشی میتوانید از این ماده باارزش بیشتر استفاده کنید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد